loading...
گرما نوین
گرما نوین بازدید : 64 چهارشنبه 23 بهمن 1398 نظرات (0)

گرمایش تابشی فرایندی است که در آن انرژی به شکل امواج الکترومغانطیس از سطح یک جسم به سطح جسم دیگری که دمای کمتری دارد منتقل می شود. نور تابان خورشید پس از پیمودن فضای خالی بسیار سرد به زمین می رسد، اما فقط وقتی به گرما تبدیل می شود که جذب اجسامی چون مولکول گازی در جو زمین یا سطوح جاذب دیگر در مسیر خود شود. 

همین که این تشعشعات جذب اجسام شدند عمل فرایند تابش الکترومغاناطیس پایان می پذیرد. انرژی موجود در جسم گرم تر به شکل گرما جذب ماده جاذب(سردتر) می شود. این یک ویژگی فوق العاده مهم (و کاملا سودمند) گرمای تابشی است که چندان زیاد جذب هوا نمی شود. این، در واقع، همان خصوصیتی است که به سیستم های گرمایشی تابشی اجازه میدهد تا مستقیما اجسام مورد نظر را گرم کنند، بدون آنکه ابتدا نیازی به گرم کردن هوای پیرامون آن ها باشد.

سیستم گرمایش سوله صنعتی و کارگاهی معمولا با استفاده از بخاری و هیترهای صنعتی انجام می‌شود. در این روش‌ها که گرمایش توسط جریان هوای گرم تامین می‌شود، هوای گرم منتشر شده به سمت بالا حرکت می‌کند و در نزدیکی سقف متمرکز شده و با جریان اندک هوا و باد به هدر می‌رود، لذا تا رسیدن گرما به پایین و محل کار کارکنان مدت زمان و انرژی بسیار زیادی صرف می‌شود.هیتر تابشی یک تکنولوژی برای گرم کردن فضاهای داخلی و بیرونی است. امروزه هیتر تابشی به عنوان یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین سامانه های گرمایشی جهت گرمایش کلیه فضاهای با ارتفاع بالا نظیر انواع سالن های بزرگ صنعتی، انبار ها، مرغداری ها، گلخانه ها، فضاهای ورزشی و نمایشگاهی و ... مورد استفاده قرار میگرد.

با استفاده از هیتر تابشی گرماسان ، گرما با سرعت بالا و به صورت یکنواخت در ایستگاه کاری کارکنان تامین می‌گردد و این باعث افزایش راندمان کاری و جلوگیری از تجمع کارکنان به دور منبع گرمایش و اتلاف زمان می‌شود.

جریان هوا و باد نیز تاثیر بسیار ناچیزی در کیفیت گرمایش سیستم دارد، لذا این روش بهترین انتخاب برای گرمایش سالن های صنعتی و کارگاهی با سقف‌های بلند و درهای همیشه باز است.

 

نکات مهم قبل از خرید گرمایش تابشی

با رعایت اصول و نکات لازم برای راه اندازی گرمایش تابشی، شما قادر به بهترین بهره‌وری از این سیستم‌ها در مجموعه‌های تحت کنترل خود خواهید بود. سیستم گرمایش تابشی یا گرماتاب، حرارت و گرما را بصورت تابش نور خورشید به فضای مورد نظر انتقال میدهد. بنابراین، در نصب و راه اندازی گرماتاب، به نکات مطرح شده توجه فراوانی فرمایید.

در این سیستم، فرایند انتقال حرارت با روش همرفتی و به شکلی کاملاً متفاوت از انتقال حرارت به محیط انجام می‌شود. دستگاه به صورت مستقیم به تابش امواج حرارتی به اجسامی که در خط مستقیم تابش قرار دارند، عمل می‌نماید. برای درک بهتر نحوه عملکرد دستگاه، می‌توانید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

تصور کنید که بر روی شن‌های ساحل دراز کشیده‌اید و تابش مستقیم امواج خورشید را بر روی پوست خود حس می‌کنید. این دستگاه‌های گرمایشی نیز با روشی کاملاً مشابه، محیط اطراف خود را گرم می‌نمایند. این اقدام از انتقال گرما به بخش‌هایی از محیط تحت کنترل جلوگیری می‌کند که نیاز به افزایش دما ندارند.

پیشنهاد خرید
تابشی گرماتاب 50000 1

هیتر تابشی گرماتاب 50000

470,000,000 470,000,000 خرید کنید

سیستم گرمایش تابشی یا گرماتاب چیست؟

قبل از بررسی نکات مورد نیاز برای نصب گرماتاب و راه اندازی گرمایش تابشی، ضرورت دارد که به صورت مختصر با این فناوری‌های گرمایشی آشنا شوید. اولین نکته در زمینه شناخت سیستم گرمایش تابشی، روش تامین انرژی برای دستگاه و انتقال آن انرژی به محیط است.

سیستم‌های گرماتاب انرژی مورد نیاز برای افزایش دما در محیط را از طریق امواج الکترومغناطیسی مادون قرمز تأمین می‌نمایند. این وسیله گرمایشی در واقع نقشی در افزایش دمای کلی محیط ایفا نمی‌کند. بلکه، با تابش مستقیم حرارت در خط مستقیم نصب خود، باعث افزایش دما در آن منطقه می‌شود. این عمل، با هزینه انرژی فراوانی برای افزایش دما در یک محیط یکپارچه همراه است.

طرز کار گرماتاب

طرز کار گرماتاب

پیشنهاد خرید
تابشی گرماتاب 45000 3

هیتر تابشی گرماتاب 45000

455,000,000 455,000,000 خرید کنید

طرز کار گرماتاب

همچنین، در روش گرماتاب، انرژی به طور کاملاً مدیریت شده به محیط اطراف دستگاه منتقل می‌شود. در این نوع دستگاه‌ها، گاز شهری به عنوان منبع اصلی انرژی برای این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از احتراق گاز، امواج الکترومغناطیسی مادون قرمز به سطوح مختلف در محیط نصب دستگاه تابانده می‌شود.

بررسی نکات ضروری برای راه‌اندازی و نصب سیستم گرماتاب نیز اهمیت دارد. در زمان نصب و راه‌اندازی گرماتاب، باید به انتظارات و کاربردهای این وسیله گرمایشی توجه کرد. با اینکه در طراحی گرماتاب هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد، کاربران می‌توانند این دستگاه را در مکان‌های مختلف استفاده کنند.

تاثیر بیشتر راه اندازی گرمایش تابشی، به نظر برخی، در بخش‌های صنعت و خدمات قابل مشاهده است. از جمله مکان‌هایی که این سیستم‌های گرمایشی را به عنوان منبع اصلی انرژی می‌پذیرند، می‌توان به گلخانه‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌های آموزشی و ورزشی، و در نهایت بازارها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بخاری گرماتاب: راهنمای کامل برای خرید و استفاده

 

پیشنهاد خرید
تابشی گرماتاب 35000 2

هیتر تابشی گرماتاب 35000

440,000,000 440,000,000 خرید کنید

نکات قبل از نصب بخاری صنعتی

در هنگام نصب بخاری صنعتی، نکاتی مانند ارتفاع نصب بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه ارتفاع نصب گرماتاب معمولاً بالاست، حتماً در زمان نصب تجهیزات لازم را فراهم کنید. نکته دیگری که باید در راه اندازی گرمایش تابشی مد نظر داشته باشید، مربوط به مسائل ایمنی و فنی است. نادیده گرفتن این نکات در طولانی مدت ممکن است به سیستم آسیب برساند.

همچنین، در زمان نصب و راه‌اندازی گرمایشی تابشی، باید به سیستم برق‌رسانی این دستگاه‌ها توجه داشته باشید. برق مورد نیاز برای اجرای این سیستم گرمایشی حدود 0.5 آمپر است.

به‌منظور سهولت در استفاده از دستگاه، لازم است توجه نمایید که سوئیچ روشن و خاموش دستگاه را در نزدیکی حداقل فاصله با دستگاه قرار دهید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا دستگاه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی نمایید.

نکته مهم دیگر در زمان نصب سیستم گرمایش تابشی، تأمین اکسیژن مورد نیاز برای احتراق درونی دستگاه است. حین نصب، در فضاهایی که حضور اکسیژن ضروری است، توجه به سیستم‌های انتقال مواد حاصل از احتراق بسیار حائز اهمیت است.

جهت اطمینان از ایمنی حداکثری در زمان استفاده از این دستگاه‌ها، مناسب است لوله‌های انتقال مواد سمی از محیط به فضای خارجی را از فاصله‌ای حداقل 1.5 متری نصب نمایید. رعایت این نکات در زمان نصب بخاری تابشی به کاربران اطمینان می‌دهد که بیشینه سطح ایمنی در زمان استفاده از این وسایل حفظ شده است.

بشتر بخوانید: گرماتاب

گرماتاب کارخانه جات صنعتی

گرماتاب کارخانه جات صنعتی

نکات مهم قبل از راه اندازی گرمایش تابشی

استفاده از سیستم‌های گرمایشی، علاوه بر نکات موردنیاز برای راه‌اندازی گرماتاب، به عنوان یک ابزار پرسود برای کاربران محسوب می‌شود. از جمله مزایا در زمان استفاده از این سیستم‌ها می‌توان به کاهش حداکثر آلودگی صوتی در محیط اشاره نمود.

این اقدام در مدت طولانی می‌تواند باعث افزایش کارایی نیروهای تحت فرمان شما گردد. تولید گرما در محیط، عدم اشغال فضاهای مفید در مجموعه و بهره‌وری بالا از مزایای کاربرد این سیستم گرمایشی به شمار می‌رود. همانطور که در متن ذکر شده است، نکات لازم جهت نصب هیتر تابشی باید همواره در نظر گرفته شود.

با این وجود، هنگام نصب و راه‌اندازی بخاری تابشی، مسائلی چون ارتفاع فضای موردنظر برای نصب سیستم، در نظر گرفتن گرمایش محدوده موردنظر و در نهایت سرعت و زمان مطلوب برای افزایش دمای محیط نیز باید در نظر گرفته شوند. رعایت تمامی این موارد در نهایت شما را به انتخاب مطمئن و اصولی هدایت می‌کند.

سوالات متداول:

  1. گرماتاب چند آمپر برق نیاز دارد؟

    برق لازم برای راه‌اندازی و نصب هیتر تابشی حدود 0.5 آمپر معادل است.

  2. ارتفاع مناسب برای نصب گرمایش تابشی چقدر است؟

    برای نصب گرمایش تابشی، توصیه می‌شود که آن را در ارتفاع بالایی نصب نمایید.

 

راه اندازی گرمایش تابشی در تهران

راه اندازی گرمایش تابشی در اصفهان

از این رو شما را با برخی از مزایای هیتر های تابشی شرکت گرماسان آشنا میکنیم:

1-ایجاد دمای مورد نیاز در کمترین زمان ممکن

2-ایجاد تمرکز گرما بر روی کف سالن

3-عدم نیاز به تاسیسات موتورخانه

4-عدم اشغال فضای مفید کاری

5-امکان گرم کردن فضاهایی با ارتفاع زیاد

6-کاهش مصرف برق به میزان 90% و همچنین کاهش مصرف سوخت به میزان 60%

7- مستقل بودن هر سامانه و موضوعی بودن گرمایش

8-حفظ سلامت محیط با جلوگیری از پخش گرد و غبار و آلودگی در فضا به دلیل عدم چرخش هوا در این سیستم

شرکت گرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم های گرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

02176213408

آسایش نوین تولیدکننده انواع گرماتاب و کولر صنعتی 02176213408 (asayeshnovin.com)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 2,143
  • بازدید کلی : 3,695